team-nijhuis-bedrijfsdag-header

Bedrijfsbezoek Team Nijhuis oktober 2016

Bedrijfsbezoek bij Team Nijhuis in Borne

In oktober 2016 zijn alle eerstejaars Online Marketing studenten op bedrijfsbezoek geweest waaronder ikzelf, Wiebe ter Haar. We konden kiezen uit de volgende bedrijven: LimeSquare (in Enschede) en Team Nijhuis (in Borne).

Ik heb gekozen voor Team Nijhuis omdat er in het introductiefilmpje van de opleiding over Team Nijhuis verteld werd, dus ik was nieuwsgierig wat het bedrijf precies deed en hoe het eraan toe gaat binnen een bedrijf waar je later misschien stage gaat lopen of zelfs komt te werken.

Zo zag onze dag er uit:

Toen wij aankwamen werden we goed ontvangen met een kopje koffie of thee en werden verwezen naar een zaal waar we een presentatie kregen.

De presentatie werd gegeven door Luuk Rouwhorst (Commercieel Manager) en Lars die in de derde van de opleiding Commerciële Economie zit en daar stageloopt.

In het begin werd gevraagd waar we meer over wilden weten en wat we wilden leren deze dag. Dit werd op een whiteboard geschreven en hier werd tijdens de presentatie aandacht aan besteed.

Geschiedenis van Team Nijhuis

Als eerste werd er verteld over de geschiedenis van het bedrijf. Het is begonnen als een Offline Marketingbureau maar later overgegaan op het Online gedeelte omdat hier veel meer vraag naar kwam.

team-nijhuis-luuk-rouwhorst

Hierdoor is voor de oudere medewerkers die vooral gericht waren op het Offline Marketing gedeelte een nieuwe baan gevonden. Er zijn toen veel nieuwe jongere medewerkers aangenomen die vooral gericht zijn op het Online Marketing gedeelte.

De naam was eerst Nijhuis en is later overgegaan op Team Nijhuis. Ze vinden het belangrijk om alles samen te doen, vandaar dat ze het woord “Team” hebben toegevoegd.

Samenwerken met Google

Later werd er veel verteld over de samenwerking met Google. Dat de plek waarop je in Google gevonden wordt van heel groot belang is voor het aantal bezoekers op je site. Je betaalt ook per click op je website als je wilt dat jouw bedrijf goed gevonden wordt op bepaalde woorden die te maken hebben met jouw bedrijf.
Dit moet je goed aanpakken en het maximale er uithalen en daar helpt Team Nijhuis jouw bedrijf bij.

Ze werken ook met het see think do care model van Google.

De eerste fase is ‘’see’’:
Dit is de fase waarin de klant nog geen klant is. Hij is passief is en heeft geen aankoopintentie. In deze fase werk je aan de bekendheid van je merk en zorg dat je top of mind komt

De tweede fase is “think’’:
Je potentiele klant is al wat verder in het koopproces en zit in de overweging fase. Hij is nu al gerichter op zoek naar een product of dienst passend bij jouw branche.

De derde fase is “do’’:
De potentiele klant is nu klaar om iets aan te schaffen, weet wat hij wil hebben en is ervan overtuigd dat jij (of jouw concurrent) de beste partij is om zaken mee te doen.

De laatste fase is “care’’:
De klant heeft een aankoop gedaan en is hier tevreden over. Hier is het aan jou om de klant aan je te blijven binden.

Als laatste werd er nog verteld over Google Adwords. De stagiair Lars liet zien op welke zoekwoorden zij een bedrijf laten vinden op Google.
Je kon ook zien hoeveel een bepaald woord kost en hoeveel clicks het oplevert.

Zo kun je precies berekenen of het winstgevend is voor een bedrijf om op bepaalde woorden gezocht te worden. Team Nijhuis probeert hier dan het maximale uit te halen. Tot slot kregen we nog een korte rondleiding door het bedrijf en de verschillende afdelingen.

Het see, think, do en care model gekoppeld aan bekendheid, overweging, verkoop en loyaliteit.
Mark Rouwhorst van Team Nijhuis legt een model uit

Kortom een hele leuke en vooral leerzame dag en ik denk dat iedereen een goed beeld heeft gekregen van hoe het er bij een Online Marketingbureau aan toe gaat!

Groetjes, Wiebe ter Haar
Geen reactie's

Geef een reactie