Geen gewone lessen

Eigentijds marketeers zijn zelfstandig en weten zelf waar ze de kennis kunnen halen. Dat brengen wij tijdens de studie in de praktijk. Studenten volgen geen standaard hoorcolleges. We werken volgens het principe van de flipped classroom: Studenten verdiepen zich voor aanvang van de les in de stof door een boek te bestuderen, filmpjes te bekijken of online artikelen te lezen.

Tijdens de colleges testen we de kennis middels online tools als Socrative en gaan we dieper in op de stof en werken studenten aan moeilijkere onderwerpen. We geloven in studenten die zelfstandig, vindingrijk en kritisch zijn.

Bovendien zijn er gastcolleges en lezingen van managers van toonaangevende online organisaties die hun kennis actief willen delen. Studenten bezoeken enkele van deze bedrijven en voeren samen online projecten uit.

Boeken

onder andere

Handboek usability

Handboek Usability

Het handboek Usability staat vol met interessante informatie om de gebruiksvriendelijkheid van je website te verbeteren.

Marketingfacts jaarboek

Marketingfacts Jaarboek

Het Marketingfacts Jaarboek is het meest actuele handboek over de staat van online marketing in Nederland anno nu.

Basisboek Online Marketing

Basisboek Online Marketing

De basis voor elke toekomstig online marketeer, waarin alle diciplines van online marketing aan bod komen.

Praktisch aan de slag met

Een eigen Facebookpagina

Tijdens 'Social media' zetten studenten een Facebookpagina op en proberen veel fans te vergaren

Een eigen WordPress-website

Tijdens 'Websiteontwikkeling' bouwen studenten een WordPress-website en werken aan design en bloggen

Zoekmachineoptimalisatie voor Google

Tijdens 'Zoekmachineoptimalisatie' werken studenten aan de vindbaarheid van websites in Google

De performance van je website verbeteren

Tijdens 'Conversieoptimalisatie' verbeteren studenten websites en de conversie naar verkopen

Video

Hieronder zie je een greep uit de video’s van ons YouTube-kanaal die in de lessen worden gebruikt. Naast uitleg van online tools zoals Google Analytics en Facebookstatistieken gebruiken we video ook om kennis van externe experts in de les te gebruiken.

  • Een tour langs Facebook-statistieken

    Wat bieden de facebook statistieken, een prachtige case van een succespagina van een van onze studenten!

  • SEO: Zoekwoorden genereren

    Met de zoekwoordenplanner van Google vinden we suggesties voor zoekwoorden en kunnen we zien welke zoekwoorden hoger scoren dan andere op de KEI-index.

  • A/B testen met Optimizely

    In deze video gaan we een A/B test opzetten met Optimizely, welke we koppelen aan onze WordPress website.

  • Content is king!

    Een goede website die er mooi uit ziet is belangrijk. Maar het is niet alles! In deze video leggen we het belang uit van content en hoe Google hier naar kijkt.

  • Google Analytics

    Leer hier de basics over Google Analytics. Niet alleen de statistieken van je webiste kun je zien, maar ook de verwijzende websites. En ... Je kunt conversie meten. MEER WEERGEVEN

  • Beveiliging WordPress

    Hoe beveilig je je website tegen spam in WordPress? Hier vind je een aantal handige tips.