Carlo Caunter deelt zijn ondernemersverhaal

Carlo Caunter: van werknemer naar werkgever

Carlo Caunter is voormalig student van Saxion en eigenaar van Green Orange digital marketing. Onlangs heeft hij zijn ervaringen als zelfstandig ondernemer met studenten, docenten en andere geïnteresseerden gedeeld. Wat bijblijft is dat hij een zeer persoonlijk inkijkje heeft gegeven in de belangrijkste momenten van zijn leven die bij hebben gedragen aan wie hij nu is en hoe hij handelt.

Carlo’s weg naar Green Orange

Carlo komt uit een internationaal gezin, woont in Oldenzaal en is intussen 12,5 jaar ondernemer. Hij is na zijn studie zijn carrière gestart bij het bedrijf City Promotion Geographic in Deventer, waar hij advertenties verkocht aan detaillisten. Na een nieuwe baan bij de online strategen van Present Media begon het avontuur met Green Orange, samen met compagnon Michiel. De stap van werknemer naar werkgever was gezet. Aan de keukentafel werden ideeën tot in detail uitgewerkt, ideeën die uiteindelijk geld gingen opleveren.
Green Orange legt zich toe op digital marketing. Waar het in het begin nog om digitale campagnes, digitale folders en websites ging, zijn ze tegenwoordig meer bezig om organisaties digitaal te laten transformeren. Ze zijn in hun aanpak op hun best op het snijpunt tussen marketing en technologie en daarbij data op de meest slimme manier inzetten om klanten te helpen hun bedrijfsdoelstellingen te behalen. Het team van Green Orange werkt voor klanten als BP, Siemens, Leen Bakker, Blokker en Intratuin.

Economische crisis en tegenslag

Tijdens de economische crisis van 2011 tot 2014 daalde de omzet en is het team van Green Orange kleiner geworden. Een ruime financiële buffer heeft het bureau op de been gehouden en de crisis is ook een periode geweest waarin hij zich realiseerde dat het fijn is dat ze niet afhankelijk waren van anderen.

Huidige koers: data, technologie en marketing

De focus en aandacht gaan momenteel uit naar de driehoek data, technologie en marketing. Dat doet het bedrijf in nauwe samenwerking met bedrijven en platforms, zoals Datatrics, Brandcube, Online Publisher en We Code. Daarnaast heeft Green Orange in Utrecht een tweede vestiging geopend om klanten in het westen van het land zo goed mogelijk te bedienen.

Als je 12,5 jaar ondernemer bent levert dat een schat aan ervaring op. Carlo geeft het publiek tot slot het volgende mee: ‘Denk buiten de kaders en verzamel mensen om je heen die beter zijn dan jij. Daag jezelf uit! Ben je ergens bang voor? Ga juist over die grens en doe het. Ga eerst voor een gaaf resultaat, het geld volgt daarna wel.’

Bekijk de foto’s van de lezing op onze Facebook-pagina >

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.