De studieroute Online Marketing is actueel en praktijkgericht; je werkt aan opdrachten vanuit het bedrijfsleven en zet de theorie direct om in de praktijk. De verschillende modules zijn middels een project met elkaar verbonden en in elk semester staat een beroepsrol centraal.

De vakken van online marketing

Inleiding online marketing

Van advertising tot contentmarketing en van analytics tot e-mailmarketing. Het hele onlinemarketingspectrum komt aan bod.

Zoekmachineoptimalisatie

Het verbeteren van je online vindbaarheid. Het optimaliseren van websites voor Google en natuurlijk de eindgebruiker.

Klantvriendelijke websites

De gebruiksvriendelijkheid maar vooral ook de klantervaring van websites staat bij dit vak centraal.

Social media marketing

Hoe kun je als bedrijf Facebook, Twitter, Instagram of andere social media inzetten als marketinginstrument?

Websiteontwikkeling

Voor dit vak ga je zelf aan de slag met ontwikkelen van een website met WordPress. Ook leer je bloggen.

Zoekmachine adverteren

Met Google AdWords kan iedereen zelf adverteren. Maar hoe richt je dit in? Op welke zoekwoorden zet je in?

Conversie-optimalisatie

Het optimaliseren van websites. Hoe zorg je voor meer verkopen? Welke titel zorgt voor de meeste doorkliks?

VERDELING VAN JE WEEK

De studiebelasting van de opleiding bedraagt 40 uur. De opleiding vraagt een grote mate van zelfstandigheid van de studenten, net als dat van een online marketeer wordt verwacht.

 

Van de 40 uur zul je 22 uur aan contactmomenten besteden. De overige 18 uur zul je aan zelfstudie besteden.

Theorie0%
Praktijk en groepsopdrachten0%
Studieloopbaanbegeleiding0%

Het volledige programma

In het eerste jaar volg je een breed vakkenpakket: van een inleiding in de wereld van online marketing tot Recht en Engels. In het tweede jaar leg je je meer toe op online marketing met vakken als Social media merketing en Conversie-optimalisatie, en werk je aan de projecten Communicatie- en Salesplan. Ook krijg je een sollicitatietraining, die je kunt gebruiken bij het vinden van een stageplek voor het derde jaar.

 

In de eerste helft van het derde jaar loop je vijf maanden stage. Studenten die zich toeleggen op online marketing zijn erg gewild bij toonaangevende bedrijven uit de online wereld. Het vierde jaar staat in het teken van strategische marketing en je minor. Je sluit de studieroute Online Marketing af met een afstudeeropdracht.

1e jaar
  • Inleiding online marketing
  • Zoekmachineoptimalisatie
  • Klantvriendelijke websites
  • Onderzoeksvaardigheden
  • Engels
  • Marketingbeleid
  • Marketingstrategie
  • Recht (Juridische kaders)
  • Financiering
  • Interne analyse
  • Professionele ontwikkeling
2e jaar
  • Inkoop en logistiek
  • Project: Communicatie
  • Project: Salesplan
  • Marketingcommunicatie
  • Social media marketing
  • Websiteontwikkeling
  • Zoekmachine adverteren
  • Conversie optimalisatie
  • Communicatieplan schrijven
  • Juridische kaders
  • Professionele ontwikkeling
3e en 4e jaar
  • Stage
  • Strategische marketing
  • Minor
  • Afstuderen