Davey Groothedde van FixjeiPhone tijdens de derde editie van de lezing Online Marketing.

FixjeiPhone: begonnen als hobby, nu een groot succes

Afgelopen vrijdag hebben de jongens van FixjeiPhone hun succesverhaal met ruim 80 studenten gedeeld tijdens de derde editie van de lezing van de studieroute Online Marketing van Saxion.

Ondernemen is doen

Zonder kennis van internetmarketing heeft Davey Groothedde samen met zijn neefje Ricardo Groothedde 3 jaar geleden vanuit een blokhut in de tuin van Davey, de website FixjeiPhone opgezet. Davey daarover: ‘We wisten niets, maar het leek ons leuk om te gaan ondernemen. Van termen als SEO en SEA hadden we nog nooit gehoord. Achteraf is gebleken dat we op dat moment per ongeluk de goede keuzes hebben gemaakt. We bedachten onderwerpen om over te schrijven waar wel eens op gezocht kon worden en plaatsen iedere dag één blog op onze site. Een verdienmodel kenden we nog niet. Op een zaterdagmiddag zijn we van start gegaan en in die tijd kwamen dagelijks 100 tot 140 bezoekers een kijkje nemen. De blogs die we publiceerden werden op een gegeven moment opgepakt door de website Appletips.nl. We kregen de kans om een artikel voor ze te schrijven met daarin een link naar FixjeiPhone. Dankzij de publicatie steeg het aantal bezoekers naar zo’n 700 per dag en onze blogs eindigden op een hogere positie in Google.’

Geld verdienen met een website

Davey Groothedde (FixjeiPhone) tijdens de lezing van de studieroute Online Marketing.De grote vraag is hoe je met een website geld kunt verdienen. In de blogs van FixjeiPhone stonden verschillende handleidingen, maar de huidige producten werden nog niet aangeboden. De studenten kwamen op het idee om met WordPress-plugin WooCommerce een webshop te bouwen. Daarnaast schreven zij een e-book. Mensen die hun e-mailadres achterlieten ontvingen daarop gratis het digitale boek. Op die manier verzamelden de heren een lijst met geïnteresseerden. De allereerste verkoop volgde en was een reparatiesetje, gekocht door een vrouw. Ze kreeg het setje gratis, aangezien de jongens van FixjeiPhone de eerste aankoop zó leuk…

Van bezoek naar conversie

Ondanks dat zich veel bezoekers op de site meldden, werd er niet veel verkocht. De conversie moest omhoog. Door producten boven alle video’s af te beelden, unique selling points op de website te plaatsen en de kleur van de verkoopbutton te veranderen, steeg het aantal bestellingen. Bij Davey en Ricardo ontbrak verdere kennis van online marketing, totdat hun klant Sander in beeld kwam. Sander vindt online marketing fantastisch en verdiept zich de hele dag in zoekmachineoptimalisatie. Hij werd met zijn specialistische kennis en expertise binnenboord gehaald en werd tevens mede-eigenaar. Door zijn inbreng steeg de omzet al snel naar € 1.000,- per dag. Dat was voor het bedrijf een startpunt om het een echt succes te laten worden. Wat volgde was een nieuw pand met meer opslagruimte en een uitgebreider assortiment.

Tip

Tot slot hebben de mannen nog een tip voor de studenten: het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent. Je kunt niet ondernemen zonder een uitstekend netwerk. ‘En als je online marketing echt goed wilt uitvoeren, zorg dan dat je op de hoogte bent van het laatste nieuws op online marketing gebied’, zegt Sander.

Bekijk de foto’s van de lezing op onze Facebook-pagina >

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.